Logo Work 4 it

Personal training - Dieet - Online coaching

Personal training - Dieet - Online coaching

6 weken beweegplan met een doel

Verzin een klein doel voor jezelf. Als dit de eerste keer is dat je dit doet, denk er dan niet te lang over na. Je kunt immers niet weten wat je kunt bereiken op 6 weken omdat je het nog nooit gedaan hebt. 

 

Dus pak je agenda erbij, blader 6 weken verder en zoek een open stuk. Schrijf daar je meetbaar doel. Het moet meetbaar zijn anders weet je niet of je het gehaald hebt of niet. 

 

Doelen zoals ik wil me beter in mijn vel voelen over 6 weken is niet te meten omdat je over 6 weken niet meer weet hoe je je nu voelt.

 

Enkele voorbeelden van meetbare doelen:

  • bepaald gewicht op de weegschaal

  • bepaald spier of vet percentage

  • aantal km kunnen lopen, fietsen, wandelen, …

  • aantal uren/minuten kunnen lopen, fietsen, wandelen, …

  • in een bepaald kledingstuk kunnen

  • in een bepaalde maat van kleding kunnen

  • je broekriem een gaatje kleiner kunnen zetten

 

Als je je plan niet samen met mij (je personal trainer) maakt kan je dit doen als volgt:

 

Neem je het doel van 6 weken, kijk dan hoeveel progressie je nog moet maken en deel deze door 6 zo weet je hoeveel je elke week moet doen om het te halen.

 

Simpel voorbeeld: je kan nu 4 km lopen en je wil over 6 weken 10 km kunnen lopen dan moet je elke week 1 km verder lopen als vorige keer.

opdracht

Hoe ziet jouw plan eruit?

Vragen of opmerkingen?

Je kan ons helpen en deze content te verbeteren door je vragen en opmerken door te sturen naar info@work4it.be.