Logo Work 4 it

Personal training - Dieet - Online coaching

Personal training - Dieet - Online coaching

Wat best wel of niet eten voor het slapen

Ga niet slapen met honger: Honger lijden is sowieso nooit de bedoeling maar al zeker niet als je gaat slapen. Je kan dus gerust een lichte snack nemen zoals een tas soep, een stuk fruit of een melkproduct. Warme melk (eventuele met zoetstof en pure cacao) werkt voor veel mensen goed om te kunnen slapen. 

Maar ook niet met een volle maag: Te zwaar eten 2-3 u voor je gaat slapen is echter geen goed idee. Tijdens je slaap gaat je spijsvertering trager en daardoor kan je minder goed slapen. Sommige mensen hebben hier meer of minder last van dan anderen. Als je hier veel last van hebt eet je best niets meer 2-3 u voor je gaat slapen. Beperk sowieso voeding met veel vet in.  

Drinkt niet te veel water tijdens de uren voor je gaat slapen: Genoeg water drinken is belangrijk maar je doet dit best niet te laat op de avond want dan moet je ’s nachts te vaak opstaan. 

Geen cafeïne: Cafeïne werkt oppeppend en zorgt ervoor dat je minder goed in slaap valt. Beperk dus koffie en cola in de loop van de avond. Kies liever voor een kalmerende thee zoals bv kamille. 

Geen alcohol: Van alcohol val je misschien wel goed in slaap maar je slaapkwaliteit zal minder goed zijn. 

opdracht

Welk van bovenstaande punten ga jij als eerste toepassen?
Wanneer ga je hier mee beginnen?

Vragen of opmerkingen?

Je kan ons helpen en deze content te verbeteren door je vragen en opmerken door te sturen naar info@work4it.be.