Logo Work 4 it

Personal training - Dieet - Online coaching

Personal training - Dieet - Online coaching

Hoe krijg je de laatste kilo's eraf?

Je bent al afgevallen en je hebt alles al geprobeerd maar die laatste kilo’s gaan er niet af.

Met deze 3 stappen hieronder gaat het zeker lukken.

Voor je eraan begint, de stappen zijn makkelijk te volgen maar niet makkelijk te doen de laatste kilo’s zijn altijd de moeilijkste.

Stap 1: Hou een voedings- en bewegingsdagboek bij.

Waarschijnlijk weet je waar weinig calorieën inzitten en waar niet. Mocht dit niet zo zijn zou ik je sterk aanraden om eens naar een diëtist te gaan. Omdat je heel veel voedingsconsulenten en documenten op het internet vind die met halve waarheden werken. Zoals bv.aardappelen/koolhydraten zijn dikmakers.  

En dan is er ook nog een verschil tussen gezond en weining colorieën zoals bv. noten: dit is namelijk gezond maar daarom bevat het niet weinig calorieën.

Maar snel terug naar het onderwerp. Je weet wat goed is en wat niet maar je weet niet exact wat je allemaal in je mond steekt tot je het opschrijft. Dit geldt ook voor beweging. Je weet niet wat je exact doet tot je het opschrijft. En dit is de basis voor welke kleine dingen je moet aanpassen voor die laatste kilo’s eraf te krijgen.

Stuur ons een bericht en we maken aan gratis account aan op de app ‘my foodcoach and me’. Hierin kan je je voedings- en beweegdagboek nakijken. 

Stap 2: Analyseer je dagboek

Nadat je minstens een week je dagboek hebt ingevuld, kan je eens kijken wat je nog kan aanpassen aan je voeding of beweging.

Als je niet weet wat je fout doet kan je 3 dingen doen.

  1. De hoeveelheden aanpassen (meer sporten of minder eten)
  2. Calorieën gaan tellen (hoeveelheid calorieën verband > calorieën opgenomen = afvallen)
  3. Een afspraak maken bij ons of kiezen voor online coaching.

 

Als je wel weet wat je kan doen. Schrijf ze dan eens op wat er fout loopt en schijf de oplossing daarnaast. 

Stap 3: Proberen en aanpassen

Probeer de oplossingen van stap 2. Het is het belangrijk om je beweeg- en voedingsdagboek te blijven bijhouden anders weet je niet of je op het juiste pad blijft. 

Als je de oplossingen niet kan volhouden kan je 2 dingen doen:

  1. De oplossingen verkleinen
  2. Minder oplossingen tegelijk doen
Blijf je je schema of doelstellingen aanpassen tot je iets vind dat je kan volhouden.
 
Dit is geen gemakkelijke stap dus neem je tijd. Jammer genoeg bestaat er geen wondermiddel dat je snel en gemakkelijk doet afvallen. Ook al zeggen ze op de reclames van wel. Met andere woorden: Work 4 it 😉

Vind jij het ook zo moeilijk om zelfstandig resultaten te behalen?

Probeer dan eens één van deze 3 opties.

Online begeleiding

Een stok achter de deur
+ wegwijzer op het platform

Intake beweging

Volledig persoonlijk plan

Totaalpakket

Volledig persoonlijk voedings- en bewegingsplan op maat. 

Vragen of opmerkingen?

Je kan ons helpen en deze content te verbeteren door je vragen en opmerken door te sturen info@work4it.be.