Logo Work 4 it

Personal training - Dieet - Online coaching

Personal training - Dieet - Online coaching

Dagschema

Dit dagschema is een handige leidraad naar gezonde voeding. Uiteraard kan je hierin variëren maar dit is de basis. 

Om het aantal sneden brood te bepalen  zijn er een aantal regels. 

  • Wil je op gewicht blijven? –> Behoud het aantal sneden brood dat je nu neemt
  • Wil je vermageren? –> verminder het aantal sneden brood dat je nu neemt met 1 snede. maar behoud een minimum van 2 sneden pe maaltijd. 
  • Met 1 snede brood bedoel ik een snede van een lang brood van de bakker. Dit weegt 30-35 g. Bak je zelf brood kan dit anders zijn. 

Ontbijt

… sneden volkoren brood + mager beleg (+minarine)

1 mager melkproduct of calciumverrijkt sojaproduct zonder suiker (125 g/ml)

Lunch

sneden volkoren brood + mager beleg  (+minarine) +  groenten of soep 

1 stuk fruit t.g.v. appel (125 g)

Avond

Magere soep 

Warme maaltijd (1/2 bord groenten, ¼ bord aardappelen, 100-125 g vlees/vis/ei of vleesvervanger)

Tussendoor

Minimum 1.5 liter drinken (bij voorkeur water, koffie of thee zonder suiker)

Minimum 1 mager melkproduct of calciumverrijkt sojaproduct zonder suiker (max 4)

Minimum 1 stuk fruit (max 3)

Maximum 1 tussendoortje van maximum 150 kcal 

Magere soep en groenten mogen onbeperkt tussendoor gegeten worden

opdracht

Wat is het grootste verschil dit dagschema t.o.v. jouw huidige voedingspatroon?

Vragen of opmerkingen?

Je kan ons helpen en deze content te verbeteren door je vragen en opmerken door te sturen naar info@work4it.be.