Logo Work 4 it

Personal training - Dieet - Online coaching

Personal training - Dieet - Online coaching

Hoeveel moet ik bewegen ?

Dit document is een handige leidraad naar gezonde hoeveelheid beweging. Uiteraard kan je hierin variëren maar dit is de basis. 

Om de hoeveelheid beweging te bepalen  zijn er een aantal regels. 

  • Wil je op gewicht blijven? –> Dan is 30 min bewegen aan een 60% hartslag per dag voldoende. (60% hartslag = 3 woorden kunnen zeggen per ademhaling)
  • Wil je vermageren? –> Verhoog je beweging dan tot 60 min, nog altijd aan dezelfde hartslag.
  • Je mag je beweging verspreiden door de dag maar het is beter om het aan 1 stuk te doen.
  • Het is niet erg om een dag over te slaan. Probeer niet meer als 1 dag over te slaan voor je routine in takt te houden.

Welke beweging?

Alle beweging is goed: Wandelen, fietsen, zwemmen, voetballen, joggen, onze basis oefeningen, …

Hoe plannen?

  • Plan je beweging minstens 1 dag van tevoren al in. Zo verlaag je de kans op uitstellen.
  • Je kan best je beweging koppelen aan een bestaande routine. Bv: ’s morgens na je koffie of ’s avond meteen na je werk.

Tips

  • Vraag iemand om mee te doen.
  • Koppel je beweging met iets praktisch (bv: fiets naar je werk)
  • Doe een uitdaging (bv: 10.000 stappen/dag)

Vind jij het ook zo moeilijk om zelfstandig resultaten te behalen?

Probeer dan eens één van deze 3 opties.

Online begeleiding

  • Toegang tot app
  • Persoonlijke feedback op je dagboek 
  • Dagelijks tips en motivatieberichten 

Intake voeding

Volledig persoonlijk plan

 

Totaalpakket

Volledig persoonlijk voedings- en bewegingsplan op maat. 

Vragen of opmerkingen?

Je kan ons helpen en deze content te verbeteren door je vragen en opmerken door te sturen naar info@work4it.be.