Logo Work 4 it

Personal training - Dieet - Online coaching

Personal training - Dieet - Online coaching

9 tips om gezond te vermageren

Door deze 9 simpele tips toe te passen eet je al een stuk gezonder en wordt vermageren makkelijk. 

 

Tip 1: Drink minimum 1,5 l

Water is de beste keuze, maar ook kleine hoeveelheden koffie, thee en light frisdranken zijn toegestaan. 

Beperk light frisdrank tot 0,5 l per dag omdat het, hoewel het geen suiker bevat, toch je tanden aantast.

 

Tip 2: Slim boodschappen doen

Probeer de boodschappen te organiseren zodat je na een maaltijd kan winkelen en niet met een lege maag.

Maak ook zeker een boodschappenlijstje en beperk je tot wat erop staat. De rest is meestal overbodig. 

Suikervrije kauwgom kauwen kan helpen om verleidingen te weerstaan.

 

Tip 3: Regelmaat

Sla nooit maaltijden over en neem zeker een stevig ontbijt.

De regel “eet ’s morgens als een keizer, ’s middags als een koning en ’s avonds als een bedelaar” is hier zeker van toepassing. 

Bovendien zijn kleine tussendoortjes niet verboden maar het gaat om juiste keuzes maken.

 

Tip 4: Eet langzaam

Het duurt ongeveer 20 minuten vooraleer het verzadigingsgevoel optreedt. Als je te snel eet neem je dus het risico dat je teveel gaat eten.

Ruim na de maaltijden onmiddellijk de tafel op.
Wanneer je langer aan een tafel blijft zitten waar nog eten op staat, is de kans dat je terug begint te eten groter.

 

Tip 5: Variatie

Breng afwisseling in je menu. 

Er zijn voldoende gezonde producten zodat je zeker kan afwisselen. 

Verschillende soorten fruit bevatten bijvoorbeeld verschillende vitaminen en mineralen. 

Door afwisseling wordt je het ook minder snel beu en herval je niet in oude gewoontes.

 

 

Tip 6: Beperk verzadigd vet

Vetten leveren de grootste hoeveelheid aan calorieën: 1 g =9 kcal.

We echter vet nodig als bron van essentiële vetzuren of bron van vetoplosbare vitamines. Teveel gezonde vetten zorgen er ook voor dat je niet afvalt.

1 eetlepel vetstof voor de bereiding van je maaltijd en dun besmeren van het brood is voldoende.

 

Tip 7: Verminder je suiker inname

Naast vet is suiker ook een grote leverancier van calorieën.

1 g = 4 kcal. Suikers kunnen in makkelijk worden vervangen door zoetstoffen die praktisch geen calorieën leveren.

 

Tip 8: Vermijd alcohol

1 g alcohol = 7 kcal. Voor 1 glas bier of wijn tel je al snel 100 calorieën neer.

Vermijd daarom zo veel mogelijk alcoholische dranken.

Bovendien zorgt alcohol ervoor dat je bloedsuiker gaat dalen waardoor je een hongergevoel krijgt en iets gaat snoepen.

 

Tip 9: Eet voldoende vezels

Het is absoluut niet de bedoeling dat je honger hebt.

Vezels vergroten het verzadigingsgevoel en zorgen er daardoor voor dat men minder snel terug honger krijgt.

Vezels zitten in volkoren producten, groenten en fruit.

Vind jij het ook zo moeilijk om zelfstandig resultaten te behalen?

Probeer dan eens één van deze 3 opties.

Online begeleiding

  • Toegang tot app
  • Persoonlijke feedback op je dagboek 
  • Dagelijks tips en motivatieberichten 

Intake voeding

Volledig persoonlijk plan

 

Totaalpakket

Volledig persoonlijk voedings- en bewegingsplan op maat. 

Vragen of opmerkingen?

Je kan ons helpen en deze content te verbeteren door je vragen en opmerken door te sturen naar info@work4it.be.