Logo Work 4 it

Personal training - Dieet - Online coaching

Personal training - Dieet - Online coaching

7 eenvoudige tips om gemotiveerd te blijven

Slaap:

Je wilskracht word opgeladen als je slaapt.
Als je slecht geslapen hebt zal het ook moeilijk zijn om die dag productief te zijn.
Als je niet aan de slag geraakt probeer dan zeker eens een dutje te doen.
Een dutje van 20 minuten om de batterijen terug op te laden i.p.v. 3 uur voor de tv te hangen.
Hou het wel bij een dutje (maximum een half uur).
Anders kom je in een diepe slaap.
Hierdoor slaap je ’s nachts slechter en word je niet uitgerust wakker.
Op deze manier krijg je meer gedaan op 1 dag en slaap je beter door minder stress.

Start:

Start met een taak, opdracht of werken.
Ookal doe je het maar 1 minuut.
Eenmaal je gestart bent is het veel gemakkelijker om door te gaan.
Extra tip: als je s’ avonds geen wilskracht meer hebt om te starten, probeer dan s’ morgens alles al klaar te leggen. Zo maak je de start gemakkelijker.

Sociale druk:

Omring jezelf met mensen die ook aan het werk zijn.
De mens is nu eenmaal een kuddedier.
M.a.w. als je andere mensen ziet werken ben je zelf ook meer geneigd om te gaan werken.
Als je niet zo een plaats hebt, ga dan naar een plaats waar andere mensen je kunnen zien.
Zoals een café of koffiehuis op deze manier ga niet zo snel naar afleiding zoeken omdat je het gevoel hebt dat je bekeken wordt en je productief wil zijn in de ogen van een ander.
Ook is het goed om van locatie te veranderen om uit je niet productieve routine te geraken.

Neem pauzes:

Je kan je beter consenteren als je geplande pauzes neemt i.p.v. 2 uur aan een stuk te werken.
Dit noemen ze de pomodoro techniek.
Dit is ook de reden waarom de lesuren op school maar 50 min zijn.
Dit is namelijk de maximum tijd dat mensen zicht maximaal kunnen concentreren.
Maar hou de pauzes wel gepland anders verlies je te veel tijd en wilskracht om terug te beginnen.

Voeding:

Voldoende eten is een basisvoorwaarde om je goed te kunnen concentreren.
Zelfs al zorgt stress ervoor dat je totaal geen zin hebt om te eten of als je er geen tijd wil voor maken, is het onverstandig om niet te eten.
Te weinig voeding maakt je slap en suf.
Stress kan er echter ook voor zorgen dat je voortdurend trek hebt.
Te veel eten maakt je loom en vermindert de concentratie.
Je voeding moet ook gezond en licht zijn anders moet je spijsvertering te hard werken om dit voedsel te verwerken.

Maak een plan:

Plan wat je moet doen met je doel in je achterhoofd.
Je plant ook best wat verder vooruit.
Zo weet je waar je voor werkt en blijf je gemotiveerd.
Schrijf je stappen ook op zo kan je deze herlezen als je de draad even kwijt bent.

Wissel af:

Als je zoals ik niet het type bent dat zich lang kan concentreren op 1 ding, zorg er dan voor dat je een andere productieve bezigheid klaar hebt staan zodat je kan afwisselen.
Op deze manier blijf je productief.

Vind jij het ook zo moeilijk om zelfstandig resultaten te behalen?

Probeer dan eens één van deze 3 opties.

Online begeleiding

Een stok achter de deur
+ wegwijzer op het platform

Intake beweging

Volledig persoonlijk plan

Totaalpakket

Volledig persoonlijk voedings- en bewegingsplan op maat. 

Vragen of opmerkingen?

Je kan ons helpen en deze content te verbeteren door je vragen en opmerken door te sturen naar info@work4it.be.