Logo Work 4 it

Personal training - Dieet - Online coaching

Personal training - Dieet - Online coaching

10 tips om sporten leuker te maken

 

Sporten of bewegen: het is iets vreemd, sommigen vinden het leuk en andere vinden het niets.

Hieronder vind je 10 tips om het sporten leuker te maken.

Voor diegenen die sporten nu al leuk vinden kan dit helpen op de momenten als je eens geen zin hebt om te sporten.

Voor diegenen die sporten sowieso al niets vinden kunnen deze tips misschien helpen om toch een beetje in beweging te komen want, bewegen is gezond!

1. Hoe meer je sport, hoe leuker het wordt. 

Als je ergens mee begint is het altijd een beetje onwennig. Je kunt het nog niet goed en iedereen lijkt of is beter dan jou.

Maar hoe meer je iets doet, hoe meer vertrouwen je krijgt en hoe beter het gaat.

Dus houd vol!

2. Sport samen.

Wij mensen zijn groepsdieren en daarom zijn teamsporten ook zo populair.

Je kunt samen sporten op verschillende manieren doen:

  • Zoek iemand met hetzelfde doel. Ergens samen naartoe werken is altijd leuk.
  • Schrijf je in bij een sportclub. Zo heb je teamspirit.
  • Zoek een coach. Iemand die je helpt en aanmoedigt. Dit kan je bij ons doen. Klik hier voor meer info over personal training  Maar dat hoeft niet een vriend, vriendin of familielid kan ook perfect een stok achter de deur zijn.

 

3. Test verschillende sporten

Doe eens iets wat je nog nooit gedaan hebt.

Geef het een echte kans. Zoals ik al zei bij tip 1 alle begin is moeilijk maar na een tijd word het leuker omdat het beter begint te lukken.

Ga eens mee met een collega vriend of familielid als je niet alleen durft gaan.

 

4. Start klein en kort

Er is niets mis met geen fanatieke sporter te zijn maar als je gewoon een beetje fitter wil worden, probeer dan niet te lang te sporten en niet te hevig. Op deze manier blijf je het leuk vinden.
 
Iets is beter dan niets en je hebt nog alle tijd om het later eventueel zwaarder te maken of langer te doen.

 

5. Probeer verschillende tijdstippen

Sport eens op een ander moment. Misschien vind je het fijn om ’s ochtends te sporten omdat je ’s avonds te moe bent. Of ’s middags om je hoofd leeg te maken.

Hoe dan ook probeer het eens. Misschien denk je nu dat het niets is maar als je bezig bent dat het wel leuk is.

 

6. Het hoeft geen sport te zijn

Alle beweging is goed. Hiermee wil ik zeggen het hoeft niet altijd ‘sport’ te zijn in de traditionele zin van het woord.

Ga met de fiets naar het werk, neem de trap i.p.v. de lift, ga te voet naar de bakker, parkeer wat verder en ga het laatste stuk te voet, ga gewoon eens wandelen ookal heb je geen hond, speel een spel van vroeger op het schoolplein, …

Dit zijn allemaal voorbeelden om meer te bewegen.

 

7. Daag jezelf uit

Meet de tijd, afstand, snelheid of hartslagzone en probeer de volgende keer jezelf te overtreffen.

Op deze manier is het een race tegen jezelf.

 

8. Zorg voor een leuke sfeer

Zet je lievelingsmuziek op, zorg voor de juiste kleding en materiaal of kijk naar je favoriete programma tijdens je activiteit.

Op die manier vliegt de tijd voorbij.

 

9. Het hoeft niet altijd hetzelfde te zijn

Als jij het type bent dat zich al snel verveelt, doe dan elke keer iets anders.

Ga de ene week lopen de andere week fietsen misschien nog eens zwemmen en dan weer squashen met een vriend. Er zijn zoveel sporten en niemand verplicht jou om elke keer weer hetzelfde te doen.

 

10. Weddenschap

Sluit een weddenschap af met iemand dat je iets kan binnen een bepaalde tijd op die manier heb je een externe drive.

Vind jij het ook zo moeilijk om zelfstandig resultaten te behalen?

Probeer dan eens één van deze 3 opties.

Online begeleiding

Een stok achter de deur
+ wegwijzer op het platform

Intake beweging

Volledig persoonlijk plan

Totaalpakket

Volledig persoonlijk voedings- en bewegingsplan op maat. 

Vragen of opmerkingen?

Je kan ons helpen en deze content te verbeteren door je vragen en opmerken door te sturen naar info@work4it.be.